Koronavírus: Az online platformok új intézkedéseket hoznak a dezinformáció ellen és másokat is a gyakorlati kódex aláírására buzdítanak

Európa

Az Európai Bizottság közzétette azokat a jelentéseket, melyekben a Facebook, a Twitter, a TikTok, a Microsoft és a Google ismerteti, milyen intézkedéseket hoztak júniusban a koronavírussal kapcsolatos dezinformáció ellen. A Bizottság és a dezinformáció visszaszorítását célzó gyakorlati kódex aláírói egyúttal azt szorgalmazzák, hogy további vállalatok is csatlakozzanak hozzájuk, hiszen minél többen írják alá a kódexet, annál nagyobb körben lehet érvényt szerezni a dokumentumban foglaltaknak.
Věra Jourová, a Bizottság értékekért és átláthatóságért felelős alelnöke a következőket nyilatkozta ennek kapcsán: „A koronavírussal kapcsolatos dezinformáció nyomon követését célzó program lehetővé tette, hogy figyelemmel kísérjük az online platformok által életbe léptetett fontos intézkedéseket. Tekintettel arra, hogy az új vírusvariánsok gyorsan terjednek, a védőoltások beadása pedig továbbra is teljes gőzzel folyik, rendkívül fontos a vállalt kötelezettségek teljesítése. Várakozással tekintünk a gyakorlati kódex megerősítése elé.”  Thierry Breton, a belső piacért felelős uniós biztos hozzátette: „Ígéretéhez híven az EU mindegyik uniós polgár beoltásához elegendő adag oltóanyagot tett elérhetővé. Most az érdekelt feleken a sor, hogy mindegyikük felelősségteljesen lépjen fel a védőoltásokkal szembeni bizalmatlanság ellen, melyet a dezinformáció táplál. A platformokkal és az aláírókkal közösen megerősítjük a gyakorlati kódexet, ezzel egyidejűleg pedig arra bátorítunk másokat is, hogy írják alá a dokumentumot, és csatlakozzanak a dezinformáció ellen vívott küzdelemhez.”

A teljes sajtóközlemény itt olvasható (angolul – 4. hír).